Snabb översikt:
Allmän leveransinformation
Leveranspriser
Returinformation
Leverans i allmänhet
Leveranstiden på AZGarden.se är 2–5 arbetsdagar. (GLS-paket är oftast snabb)
Om du beställer i god tid, men inte vill ha leveransen förrän senare (max 14 dagar i förväg), vänligen skriv önskat leveransdatum under "Orderanteckningar" i kassan - vi strävar efter att leverera exakt denna dag, men i ett fåtal fall inträffar oförutsedda händelser som försenar leveransen. Varorna levereras utan kvitto på köparens risk.
Vi skickar alla våra vanliga paket med GLS. När du väljer en paketbutik kan det uppstå situationer där fraktföretaget levererar till en annan paketbutik på grund av utrymmesproblem. Detta händer vanligtvis på högtidsdagar då paketbutikerna kan få ont om plats. Det är upp till dig att hämta paketet från den andra paketbutiken. Alternativt rekommenderar vi att du väljer distribution til hem.
KONTAKTA OSS OM DU HAR NÅGRA TVEKAR ANGÅENDE LEVERANS AV VAROR TILL DIN ADRESS.
Vi erbjuder inte presentinslagning eller leverans.
Leveranspriser och leveransalternativ i Checkout:
99 kr till GLS ParcelShop.
149 kr. med GLS - leverans till privata hushåll.
129 kr. med GLS - leverans till företag.
Hemleverans på pall eller flera paket – Levereras av speditör, kan kosta upp till 499 kr (beräknas i kassan)
Frågor? - ring eller skriv till oss.
Returinformation
När du handlar hos AZGarden.se har du 14 dagars ångerrätt, där du kan meddela oss att du ångrar köpet och därefter returnera varan till oss. För att ångerrätten ska gälla måste du tydligt meddela oss via mail senast 14 dagar efter att du mottagit varan. Returförutsättningen är att varan returneras i samma skick som vid mottagandet, det vill säga i original och oskadad förpackning samt oanvänd.
Vi erbjuder inte upphämtning i paketombud, du måste skicka direkt till vår adress. Vi rekommenderar att du använder GLS eller Postnord.
Kom ihåg att bifoga en kopia av orderbekräftelsen eller det ursprungliga följesedeln så att vi kan hitta din order i vårt system.
När vi mottagit varan återbetalar vi beloppet till samma betal-/kreditkort som användes vid betalningen. OBS: Upp till 7 dagars behandlingstid för återbetalningar.
Vi byter inte pallvaror
Hos AZGarden.se kan vi tyvärr inte byta ut varor som skickats på pall, dvs. mycket tunga varor. Har vi skickat fel produkt rättar vi naturligtvis till detta.
Kostnad för retur
Vid retur står du för returfrakten.
Vill du ha pris på leverans (retur) av pall från din adress till vår adress Smedegårdvej 2, 7500 Holstebro, DANMARK – kan du kontakta en lokal åkare eller använda vårt pris via vår speditör.
Avbeställning av köp
Om du ångrat en order du lagt i webbutiken – vänligen kontakta oss snarast möjligt via telefon. Är telefonen stängd, skicka mail till support@azgarden.se så att vi kan agera snabbt, glöm inte att ange ditt ordernummer. OBS: Om du fått mail med spårningsnummer har vi redan packat/skickat ordern och kan då inte avbryta den.
Skador under transport
Det händer mycket sällan, men om olyckan är framme och innehållet skadats under transporten, kontakta oss inom 5 arbetsdagar. Kontakta oss senare än 5 arbetsdagar efter leverans upphör reklamationsrätten.
Frågor? - ring eller skriv till oss.